Polskie Linie Oceaniczne zainwestują w nowocześniejszą flotę
Grupa Polskie Linie Oceaniczne planuje wymianę dotychczas użytkowanych statków na bardziej nowoczesne i o większej masie ładunkowej. W planach są również remonty statków obecnie należących do spółek wchodzących w skład Grupy PLO.
Grupa kapitałowa PLO ma dwa statki typu roro zbudowane w 1987 r. i 1988 r., o tonażu 8.044 DWT każdy, posiadające świadectwa klasyfikacyjne ważne do sierpnia 2020 r. i do sierpnia 2021 r. PLO sprawuje ponadto zarząd handlowy i techniczny dla statku kontenerowego o pojemności ok. 3.100 TEU (TEU to odpowiednik standardowego kontenera 20-stopowego), o tonażu 41.956 DWT i ważności świadectw do czerwca 2021 r., będącego własnością armatora spoza grupy PLO. Kontenerowiec został zbudowany w roku 2011.
W odpowiedzi na interpelację poselską Kancelaria Premiera poinformowała, że PLO nie wyklucza zakończenia eksploatacji jednego z posiadanych aktualnie statków i jego zbycia. Zaznaczono jednocześnie, że alternatywnym rozwiązaniem może być remont tej jednostki i kontynuowanie eksploatacji. Równolegle spółka będzie w dalszym ciągu rozwijać kompetencje w zakresie dostaw okrętowych, jako działalność wspomagającą pion żeglugowy.