Andrzej Pieśla

Jakie są szanse na rywalizację innych sklepów „osiedlowych” w konfrontacji z siecią, która rośnie w tempie ponad 500 placówek w pół roku?

W Szczecinie przy ul. Południowej 18 sieć Żabka otworzyła placówkę numer 6500. W sumie działalność pod marką Żabka prowadzi ponad 4900 franczyzobiorców. Tylko od stycznia sieć otworzyła w Polsce pół tysiąca sklepów, a do końca 2020 roku imperium zwiększy się o kolejnych 500 placówek. W Szczecinie Żabka posiada ponad 170 placówek, w Koszalinie ponad 50, w Świnoujściu i Kołobrzegu po blisko 30, w Stargardzie – 20, w Szczecinku – 15. W Warszawie ich liczba wynosi już prawie 900.

Codziennie sklepy Żabki są odwiedzane przez ponad 2 miliony klientów. Sieć rozwija strukturę zajmującą się ekspansją, odpowiadający za wyszukanie i wybór miejsc, w których otwierane są sklepy. Przedstawiciele ds. ekspansji korzystają również z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, wspomagających ocenę np. potencjału sprzedażowego lokalizacji czy przewidywanej liczby klientów. Firma koncentruje się w szczególności na dalszym zwiększaniu liczby placówek w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Gdańsku, Białymstoku i Katowicach.