Andrzej Pieśla

Biznes nie ma sentymentów. Trójmiasto współpracuje z Krakowem na rzecz ożywienia turystyki i kultury. Samorządy mają świadomość, że wobec zagrożenia sezonu muszą zawierać strategiczne sojusze.

W tym przypadku przybiera to postać intensywnej promocji mającej na celu skanalizowanie ruchu turystycznego. Samorządy Krakowa oraz Gdańska, Gdyni i Sopotu będą się wspierać w kwestiach prowadzenia działań informacyjnych, organizacji wydarzeń o charakterze kulturalnym i społecznym, a także innych wspólnych inicjatyw zmierzających do poprawy sytuacji społeczno-ekonomicznej. Ma się to przyczynić do wzrostu zainteresowania różnorodną poszczególnych miast, a tym samym do pobudzenia popytu na usługi oferowane przez sektor kultury i lokalnych przedsiębiorców.

Kraków będzie obecny w trójmiejskiej przestrzeni publicznej i miejskich mediach z kampanią „Kraków nieodkryty” połączonej z akcją #zwiedzajKrakow, w ramach której odwiedzający miasto mogą liczyć na 20-procentową zniżkę na rozmaite atrakcje. Do przyjazdu do stolicy Małopolski będą namawiać publikacje w biuletynie miejskim, „Przepis na Sopot” i sopockie kubiki, citylighty w Gdańsku, bramownice nad drogami i miejskie żagle na skwerze Kościuszki w Gdyni. Kraków pojawi się też na stronach internetowych i w mediach społecznościowych miast – partnerów akcji. W Sopocie Kraków zaprezentuje się z najlepszymi towarami eksportowymi – w konwencji muzycznej, teatralnej i filmowej. Podobne kanały dystrybucji treści promocyjnych będzie miało do dyspozycji Trójmiasto w Krakowie. Gdynia będzie obecna w Krakowie z kampanią Wybierz voucher w Gdyni. Nie odkładaj decyzji na później”. Gdyńscy hotelarze, restauratorzy i organizatorzy czasu wolnego proponują zakup voucherów z bonusem do wykorzystania w przyszłości. Film promujący weekendowy wypad do Gdańska będą mogli podziwiać pasażerowie podróżujący po Krakowie autobusami i tramwajami. Spot prezentowany będzie w MPK TV, czyli na ekranach zainstalowanych w kursujących po mieście autobusach i tramwajach.

Największe nasilenie działań promocyjnych nastąpi w sierpniu tak, aby każde miasto miało szansę na maksymalne wydłużenie sezonu turystycznego. Sygnatariusze porozumienia otwarcie deklarują, że jego celem jest to to, by północ i południe Polski – a w rzeczywistości, poszczególne miasta z tych regionów – zwarły swoje promocyjne szeregi i wzajemnie sobie pomogły w trudnym dla miast i branży turystycznej momencie.